לפרטים

תודה שנרשמת לקבלת דיוור מ-bodyways.
אירועי השבוע, שיעורים ומפגשים חדשים, טיפים, כתבות ומאמרים, הטבות ומבצעים אליך בימי רביעי ישירות לתיבה.

לשינוי הגדרות דיוור עדכנו פרטים כאן »

ריפוי עצמי באמצעות מחול מזרחי/ריקודי בטן: שבעה שלבים (ועוד א

ריפוי עצמי באמצעות מחול מזרחי/ריקודי בטן: שבעה שלבים (ועוד א מאת ד"ר ענבל וילמובסקי - סהרה סיטי בי"ס למחול מזרחי ולהכשרות - דרך גוף
ריפוי עצמי באמצעות מחול מזרחי/ריקודי בטן: שבעה שלבים (ועוד א מאת ד"ר ענבל וילמובסקי - סהרה סיטי בי"ס למחול מזרחי ולהכשרות - דרך גוף


הגוף מדבר גם כשהנפש שותקת: השלב הראשון בתהליך הריפוי הוא אבחון בעיות גופניות ונפשיות. נמצא כי ריקודי בטן מסייעים באבחון בעיות גופניות ואף נפשיות.

ריפוי עצמי באמצעות מחול מזרחי/ריקודי בטן: שבעה שלבים (ועוד אחד)

המאמר נכתב עבורכן לקראת פתיחת תכנית ההכשרה במחול מזרחי טיפולי >>

רונה (שם בדוי) חוותה פגיעה מינית על ידי נער שהכירה בבית הספר. כתוצאה מהטראומה, היא לקתה בדיכאון עמוק והתדרדרה בלימודים. בהעדר הבנה למורכבות מצבה, לא טופלה כראוי, עד שאושפזה במחלקה לבריאות הנפש, לא הצליחה להשלים בגרות, לסיים בית ספר ולהתקדם כמו נערות אחרות בגילה.

בעולם שבו נשים רבות, צעירות ומבוגרות חשופות לאלימות מינית בכל מרחב, או לאלימות פיזית בתוך מערכות היחסים שלהן עלולות ליפול קורבן, כדאי לפתח מנגנונים לטיפול עצמי ולהתמודדות עם הפגיעה, בד בבד עם המאבק החברתי לצמצום האלימות.

למזלה של רונה, לאחר שהשתחררה מבית החולים, בחיפושה אחר דרך חדשה להתמודדות, היא הגיעה לשיעור ריקודי בטן בבית הספר סהרה סיטי שפתח עבורה עולם חדש של ריקוד ואף תהליך ארוך וממושך של ריפוי. לאחר שנים של למידה בבית הספר שהפך לה כבית שני, סיימה רונה את תוכנית ההכשרה והפכה למורה למחול מזרחי ובהמשך אף הצטרפה לתוכנית ה`תרפיה באמצעות ריקודי בטן` של בית הספר וכיום היא מסייעת לנשים אחרות בתהליך הריפוי העצמי שלהן באמצעות ריקודי בטן.

אז הנה כמה שלבים בסיסיים בריפוי בעזרת ריקודי בטן שכדאי לשים אליהם לב:
1.הגוף מדבר גם כשהנפש שותקת: השלב הראשון בתהליך הריפוי הוא אבחון בעיות גופניות ונפשיות. מניסיון של שנים רבות עם נשים שונות שהגיעו לרקוד בבית הספר והחלו לעבור תהליך, נמצא כי ריקודי בטן מסייעים באבחון בעיות גופניות ואף נפשיות. הגוף הרוקד, מדבר את מכאוביו ודרכו ניתן לאבחן בעיות של בלט בגב, כאבים באגן או בפרקים, יציבה לא נכונה, בעיות הורמונליות, בעיות פוריות וכדומה. אך הגוף הרוקד אינו מדבר רק את הבעיות הגופניות כי אם חושף גם טראומות, כאבים וחסמים שאינם מודעים לעין שרגישה בזיהוי התנועות העדינות של הריקוד.

2. לרקוד במרחב נשי: השלב השני בתהליך הריפוי הוא יצירת מרחב בטוח, אינטימי ומאפשר. נשים רבות חיות כיום בעולם שבו הן נאלצות להתמודד עם דרישות חברתיות מהן המובילות לבעיות של דימוי עצמי, ביטחון עצמי, הפרעות אכילה. מחקרים רבים מצביעים על הקשר בין ריקוד ובין תרפיה. ריקודי בטן מאפשרים לכל אישה ללא קשר למשקלה, מוצאה, גילה ודתה ליהנות מריקוד נשי. לקבל את עצמן בהביטן במראה או בעמידה מול אנשים בעיקר בסביבה נשית תומכת. לריקודי בטן יש יתרונות עצומים עבור נשים. מעבר לשיפור הכושר הגופני, יציבה, איזון וגמישות, הם מעלים גם הערכה עצמית ותחושת ביטחון.

3. ריקוד שמחבר בין הגוף לנפש: השלב השלישי בתהליך הריפוי הוא למידת התנועות של ריקודי הבטן. המורכבות של תנועות ריקודי הבטן מובילה ליתרונות רבים שיש לריקוד זה. לריקוד מגוון השפעות גופניות כגון פיתוח יציבה נכונה, כוח שרירים, קואורדינאציה, סיבולת לב ריאה, הקלה על כאבי מחזור, שיפור זרימת הדם והעיכול והקלה על מתחים; תהליכים אלה קשורים גם להשפעות הנפשיות שיש לריקוד כגון שיפור הדימוי העצמי, ביטחון עצמי, שיפור הקשר גוף נפש ויכולת הקבלה העצמית.

4. הריקוד ככלי לשחרור: השלב הרביעי בתהליך הריפוי הוא שחרור דרך התנועה. רכישה והפנמה של מגוון התנועות של ריקודי הבטן ותרגול שלהם באווירה אינטימית נשית, מאפשרת שחרור מיידי ורגעי של הגוף והנפש בכל מפגש וגם שחרור מחסמים וכאבים פיזיים ונפשיים לאורך זמן.

5. הריקוד ככלי יצירתי לפיריון, מיניות ותשוקה: השלב החמישי בתהליך הריפוי הוא הגשמה של רצונות, חלומות וכמיהות של כל אשה. הידע על תרומתם של ריקודי הבטן לנשים שהצטבר מתוך סיפוריהן של נשים שרקדו ושיתפו מחוויותיהן מתוך התבוננות בתהליך שעברו מצביע על נשים שהגיעו עם בעיות בריאותיות ונפשיות שונות, אשר ריקודי הבטן מסייעים להן בשיפור המצב, נשים שריקודי הבטן פתחו עבורן חסימות אנרגטיות בגוף או בנפש ואפשרו להן לקדם את חייהן בכיוון הרצוי להן, נשים שבאו לרקוד כי נתקלו בקושי להיכנס להריון והצליחו ועוד.

6. הריקוד ככלי להתפתחות רוחנית: השלב השישי בתהליך הריפוי הוא חיבור לרוחניות שהתנועה מייצרת. השחרור שבתנועה והריפוי העצמי כתוצאה מהמפגשים הנשיים והריקוד המשותף, מאפשרים היפתחות לכוחות חדשים של שמחה, אהבה וריפוי המשפיעים על גופה ונפשה של האשה הרוקדת וגם על מעגלים חברתיים מסביבה, על משפחתה וחבריה.

7. לרקוד מתוך חיבור למסורת ולשורשים של נשיות: השלב השביעי של הריפוי הוא למידת ריקודי הבטן מתוך הקשר היסטורי וחברתי. ריקוד הבטן מאפשר מחקר עצמאי של כל אישה ביחס לגופה, נפשה וחייה, כמו גם למידת המסורות והשורשים של התנועה. הבנת התנועות ומקורותיהן לעומק, מאפשרת חיבור להבנה כי נשים נעות על רצף היסטורי של ריקוד תוך כדי מאבק, והישרדות בחיי היומיום. על הרצף הזה, נשים נושאות בתוכן אימהות סימבוליות שרקדו את ריקודי בטן כמחווה לאלות פיריון קדומות והן נותנות עוצמה ותחושת המשכיות. מכאן גם החיבור לאימהותינו שלנו, דרך מוזיקה וריקוד שהתפתח בעולם תרבותי עשיר.

8. טיפול עצמי וסיוע לאחרות ? תרפיה בריקודי בטן: השלב האחרון אינו הכרחי לכולן, אולם נשים רבות שרוקדות מבינות כי ריקוד הבטן הוא כלי לריפוי עצמי שבאמצעותו ניתן לסייע גם לאחרות. תוכנית ההכשרה הייחודית לטיפול במחול מזרחי משלבת בין ידע מחקרי ובין ניסיון של 20 שנה בתחום לימוד ריקודי הבטן ופגישה עם מאות נשים שהגיעו לבית הספר סהרה סיטי, כדי ללמוד ולהתנסות בריקודי בטן לתקופות קצרות וארוכות, עברו תהליכים שונים ושיתפו מניסיונן. התוכנית מלמדת ריקודי בטן ככלי טיפולי עבור נשים במגוון של בעיות כגון בעיות באגן, הפרעות אכילה, חוסר ביטחון וקבלה עצמית, שיקום מתקיפה מינית, קשיים בכניסה להריון, בניית רצפת אגן אחרי לידה, פריצת דיסק, בלט בגב, דיכאון ועוד.

תכנית ההכשרה במחול מזרחי טיפולי מתאימה לנשים עם רקע בטיפול או לנשים עם רקע מתקדם בריקוד המבקשות לשלב בין שני התחומים ולהשתמש בכלי של ריקודי הבטן כדי לסייע לנשים אחרות. כל אשה המסיימת את התוכנית מפתחת את התחום ההתמחות מתוך מקורות העניין שלה בשילוב הידע האקדמי, הניסיון המעשי שהיא מקבלת והמפגש עם השטח. כולן יחד פועלות ליצירת כלי חדשני ופורץ דרך עבור נשים, אשר יש באפשרות לסייע במגוון בעיות ובמקביל גם מהווה חוויה מהנה ומשמחת עבור הגוף והנפש.

ד"ר ענבל וילמובסקי ד?ר ענבל וילמובסקי מרצה במכון לקרימנילוגיה ובמרכז לייפר ללימודי נשים ומגדר באוניברסיטה העברית ,חוקרת מחול מזרחי ומורה בתוכנית שלנו לתרפיה במחול מזרחי כתבה על השלבים לריפוי עצמי באמצעות מחול מזרחי.

כל המאמרים של סהרה סיטי בי"ס למחול מזרחי ולהכשרות:

`לטפל בעצמי ולסייע לאחרות`- תרפיה בריקודי בטן

`לטפל בעצמי ולסייע לאחרו

בשנים האחרונות מתגלה כוחו המרפא של המחול המזרחי באמצעות סיפורן של נשים רבות, שעברו תהליכי שינוי וריפוי מדהימים בעוצמתם. נשים שהמחול המזרחי שינה את עולמן.» מאת טינה גירש

ריקוד סעידי מצרי - ריקודי בטן

ריקוד סעידי מצרי - ריקוד

ריקוד ה"סעידי" הינו אחד הז`אנרים הנמנים על הפולקלור המצרי, ממשפחת ה"בלאדי". כלי נגינה אופיניים הם כלי הקשה, רבאבה (כינור כיום) ומיזמר. באופיו זהו ריקוד אדמתי. » מאת שוש פרידמן

כל הפעילויות של סהרה סיטי בי"ס למחול מזרחי ולהכשרות:

כיתות יוגה נשית בהנחיית תמי אריאלי

סדנת יוגה נשית.

היוגה הנשית מתמקדת בגוף של כל אחת מאיתנו, ובדרכים היכולות להקל עליו ולהיטיב איתו ועם הנפש השוכנת בו.» עם תמי אריאלי

שלישי
כיתות יוגה נשית בהנחיית תמי אריאלי

סדנת יוגה נשית.

עם: תמי אריאלי

מתי: שלישי

סטודיו להשכרה בנווה צדק

סטודיו להשכרה בנווה צדק

סטודיו/אולם מאובזר ומרשים להשכרה» עם טינה - סהרה סיטי

סטודיו להשכרה בנווה צדק

סטודיו להשכרה בנווה צדק

עם: טינה - סהרה סיטי

שיעור מתחילות בבית ספר "סהרה סיטי"

שיעור מתחילות עם טינה

פשוט לרקוד, וכל זה יכול לקרות ע"י החלטה פשוטה פשוט לעשות את זה ולהירשם לקורס הבא קורס בסיס ריקודי בטן מתחילות מהצעד ה1 יוצא לדרך ב23.8 בואי להעניק לגופך רגיעה מסוג אחר.» עם טינה גירש

שני
שיעור מתחילות בבית ספר "סהרה סיטי"

שיעור מתחילות עם טינה

עם: טינה גירש

מתי: שני

ריקודי בטן - קבוצת מתחילות מהצעד הראשון!

ריקודי בטן קבוצת מתחילות

קבוצה חדשה עם טינה המופלאה, שתוביל אותך צעד-צעד אל תוך העולם הקסום של ריקודי הבטן. ריקוד מענג ומשחרר, שהוא מסע של גילוי ושמחה! בואי לעורר את כל החושים, לאמן את השרירים ולהיפתח לעוצמה שבך!» עם סהרה סיטי

שני
ריקודי בטן - קבוצת מתחילות מהצעד הראשון!

ריקודי בטן קבוצת מתחילות

עם: סהרה סיטי

מתי: שני

שיתוף חברים
עם : ד"ר ענבל וילמובסקי